Descoperind România – Cetatea Alba Iulia și Salina Turda

Cetatea Alba Iulia

Dacă e un lucru care m-a impresionat cu adevărat în vacanța de vară din 2013, acesta este vizita făcută la Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia. Nimic nu prevestea revelația pe care urma să o avem în momentul când am trecut podul prin care am intrat în cetate. Chiar și planul zilei a 4-a mi-a fost dat peste cap, întrucât eu socotisem că plecăm din Sibiu, ajungem pe la 11 la Alba Iulia, stăm o oră – două la cetate și apoi plecăm spre Cluj via Salina Turda. Numai că lucrurile nu au stat așa…

De la intrarea pe poarta cetății am fost cuprinși de o stare de bine extraordinară, era ca și cum ne-am fi întors la o veche vatră, deși nu mai fusesem niciodată acolo. Locul ăsta are o energie nevăzută care te face să te simți român și mândru de asta!

Am fost impresionați de felul minunat în care se prezintă toată partea de sud a cetății, cea care a fost renovată prin absorbția de fonduri europene. La intrare te întâmpină cele două biserici, una ortodoxă și una catolică, ambele impunătoare.

Urmează apoi drumul către coloana ridicată pe locul unde au fost trași pe roată Horea, Cloșca și Crișan. Aleea este presărată cu statui care prezintă personaje din vremuri pierdute în negura timpurilor, culminând cu statuia lui Mihai Viteazul. Fiecare cafenea, bar sau restaurant din incinta cetății are angajații îmbrăcați în costume vechi medievale, dând astfel viață întregii zone și purtându-te astfel într-un alt timp.

Există o zonă care se poate vizita contra cost și care prezintă vestigii ale vremurilor medievale, statui, ruine, chiar și reconstituirea unui eșafod. Se poate apoi coborî spre zona grajdurilor în care stau caii folosiți de garda cetății. Grajdurile arată foarte bine, iar caii se vede că sunt foarte bine întreținuți. Aici sunt chiar 2 ponei cu care copiii pot face o plimbare contra cost.

Ne-am oprit puțin la baza zidurilor cetății, pe aleea care o înconjoară și care este o adevărată zonă de promenadă atât pentru turiști dar și pentru locuitorii din Alba Iulia. La fiecare colț, în fiecare fiord desenat de zidurile cetății sunt terase sau restaurante care mai de care mai cochete. Mi-am propus să revin la cetatea Alba Iulia, un loc desprins parc din istoria noastră și care te încarcă cu o energie pozitivă!

Salina Turda

Am plecat, amețiți de cele văzute la Alba Iulia, către Turda, acolo unde plănuiam să vizităm o salină de care auzisem foarte multe lucruri frumoase. Am găsit cu greu drumul către salină, deoarece aceasta nu este aproape deloc semnalizată corespunzător. În cele din urmă am ajuns și am reușit să parcăm la mai mult de 500 de metri de intrare, fiind foarte multă lume acolo, iar zona de parcare asigurată fiind insuficientă. Fiind vară și cald, probabil că mulți veniseră și să facă baie în lacul sărat de lângă salină.

Am apreciat accesul facil în salină, spre deosebire de salina Slănic Prahova, de exemplu, unde a trebuit să așteptăm aproape o oră doar ca să ajungem la lifturi. Diferența constă în faptul că în salina Turda se poate coborî și pe scări nu doar cu liftul care are o capacitate redusă.

Salina este destul de micuță față de altele, dar foarte cochetă. Aici există un carusel, se poate juca tenis de masă, minigolf, iar un etaj mai jos exisă un lac unde se pot închiria bărcuțe pentru o plimbare… sărată.

Una peste alta, Salina Turda este unul din locurile frumoase ale României, care nu trebuie ratată dacă aveți drum prin zonă.

Va urma…

Tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Descoperind România – Cetatea Alba Iulia și Salina Turda

1. newparts says:

Daca mai ai drum in Alba Iulia poti sa vizitezi cateva chestii interesante spre exemplu fata in fata cu catedrala ortodoxa este construita inca o catedrala identica care este singura cu altarul indreptat spre vest. Ca sa poata sa fie fata in fata cele doua catedrale a fost mutat un bloc cu totul pe sine de catre comunisti. In plus in catedrala catolica este locul de veci pentru Iancu de Hunedoara si cativa membri din familia huniazilor. Mai este Biblioteca Batthyaneum in cetate cum intri din parc in partea stanga in care se pastreaza o parte din Codex Aureus, o copie fiind accesibila publicului si in plus vezi carte veche de cateva sute de ani. Poti sa mai vizitezi muzeul si sala unirii. Obeliscul nu este locul unde au fost trasi pe roata Horea si Closca, locul este pozitionat pe Dealul Furcilor si se poate ajunge daca esti la Obelisc si stai cu fata spre poarta cetatii o iei in stanga iesi din cetate treci drumul principal si urci pe langa cimitirul eroilor spre cartierul Cetate iar cand vine prima strada spre stanga intri putin pe ea si dai de monument. Poti vizita si celula plasata deasupra portii a treia unde au fost inchisi cei 3 pana la condamnare. Tot de la Obelisc daca o iei in stanga spre cimitir o sa vezi o bisericuta din lemn care este de pe vremea lui Mihai Viteazul se poate ajunge usor pana la ea.

2. decanu says:

Mersi frumos pentru sugestii!

3. Cici says:

La Salina Turda am fost si eu. Magnific, pur si simplu. Cred ca este cea mai frumoasa din tara. Era o coada imensa la lift, tu poate ai avut noroc daca zici ca ai ajuns repede la el. Am preferat sa cobor pe scari decat sa astept. Doar primul rand de scari, nu pana jos la barcute. Mi-am pus de curand de pe Play Store o aplicatie pe tableta cu obiective din Romania si deja fac planul de vacanta pentru la vara. Apropo de tablete, am gasit un concurs pe Gimo.ro care ofera ca premii o tableta Google Nexus 7 si un scaun de birou cu masaj. Poate ca te intereseaza si pe tine, cred ca ai avea mari sanse sa castigi, stii sa scrii astfel incat sa atragi atentia. O sa adaug pe lista cu locuri de vizitat si Cetatea Alba Iulia. Deci anul asta o sa vizitez din nou Transilvania, sa vedem ce comori nu am descoperit inca.

4. Alina says:

Salut, imi cer scuze pentru spam, insa vreau sa te invit la un concurs cu premii in bani.
    Tot ce trebuie sa faci este sa raspunzi la intrebarea: „Daca te-ai trezi intr-o dimineata cu o importanta suma de bani, ce dorinte ti-ai indeplini?”
    Mai multe detalii aici: http://literestacojii.wordpress.com/2014/07/02/concurs-avbs/