Descoperind România – traseu Ardeal și Banat

traseu Ardeal BanatIată că mi-am văzut visul cu ochii! Am început marea descoperire a României printr-un traseu prin Ardeal și Banat, care a durat 14 zile, 2000 de kilometri, 39 de ore de condus și în care am traversat 14 județe.

Am încercat să culeg cât mai multe informații despre obiectivele pe care le pot vizita pe traseu și chiar am scos la imprimantă câte ceva despre fiecare loc astfel încât să le citesc celor mici înainte de a ajunge la fiecare atracție turistică. Și, spre marea mea satisfacție, copiii au gustat din plin acest lucru! Am să detaliez în mai multe articole locurile pe care le-am vizitat, dar impresiile generale sunt următoarele:

• Avem o țară absolut superbă, cu mult mai frumoasă decât alte țări, dar nu reușim să o punem în valoare așa cum ar trebui. Am văzut locuri în care atracțiile turistice sunt frumos prezentate precum cetatea Alba Carolina sau Calea Eroilor din Târgu Jiu, dar și locuri mai puțin exploatate din punct de vedere turistic ca Geoparcul Dinozaurilor sau Rezervația de Zimbri ambele din Țara Hațegului, dar și locuri rămase pur și simplu în paragină ca de exemplu Palatul Brukenthal din Avrig sau Castelul Kendeffy din Sântămaria Orlea.
  • Șoselele pe care le-am străbătut au fost în cea mai mare parte rezonabile, oricum la un nivel mult mai bun decât în trecut, cu câteva surprize mai puțin plăcute pe drumul dinspre Valea Arieșului către Deva, pe drumul dintre Moldova Nouă spre Orșova sau în Motru, județul Gorj, pe drumul spre Târgu Jiu. Au fost și surprize plăcute cu drumuri tocmai finalizate precum drumul până la Peștera Ghețarul Scărișoara care, până de curând era accesibilă doar pe un drum forestier.
  • Sunt multe pensiuni sau hoteluri foarte frumoase, cu oameni primitori și discreți, care știu să te facă să te simți bine.
  • Sunt încă multe de făcut în țară… Documentându-mă despre locurile pe care le-am vizitat am aflat câteva lucruri care mi-au dat de gândit, cum ar fi faptul că Transfăgărășanul a fost construit în numai 5 ani, la fel ca și Porțile de Fier. Și când te gândești cât durează azi 1 kilometru de autostradă… Păcat! Lucrurile astea m-au dus către concluzia că avem o țară frumoasă, cu oameni de treabă, dar care, din nefericire, nu este guvernată.
  • Toți românii ar trebui să ne cunoaștem țara cât mai bine, astfel încât să creăm o ancoră atât de necesară cu patria, să ne putem învăța copiii despre istoria noastră și să avem o referință atunci când călătorim pe alte meleaguri. Eu eram în urmă rău la acest capitol, tocmai de aceea m-am hotărât că trebuie să îndrept acest lucru.

Așadar să începem periplul prin țară care a avut următorul desfășurător:

Ziua 1Mănăstirea Curtea de Argeș, Cetatea Poienari și Barajul Vidraru

Ziua 2:  Transfăgărășan, Bâlea Lac, Palatul Brukenthal din Avrig și Sibiu

Ziua 3:  Parcul Astra din Sibiu și Biserica Fortificată din Cisnădioara

Tagged . Bookmark the permalink.