Înapoi în… viitor, pe drumuri de munte

Vreau să vorbim puțin despre ce înseamnă să fii remarcabil… Remarcabil înseamnă să ai impact asupra semenilor, iar acest lucru îl poți realiza prin ceea ce faci, prin ceea ce gândești sau prin influența pe care o ai asupra celorlalți. Trebuie să recunoști că nu este nimic remarcabil la cei care încearcă, cu tot dinadinsul, să fie la fel ca restul, numai pentru a nu face o notă discordantă. Te-ai gândit vreodată dacă ești un om care iese în evidență, care este remarcat și care iese din rândurile celor mulți? Răspunsul la întrebarea mea îți aparține dar eu unul sunt convins că nu vreau să fiu printre cei care trec neobservați.

Seth Godin, unul dintre cei mai vânduți autori de cărți de afaceri, a lansat o ideologie bazată pe trei concepte simple, dintre care, cel mai important este acela care spune că singura modalitate prin care poți face o idee populară este ca aceasta să își câștige atributul de „remarcabil”. Unul dintre modurile prin care el încearcă să își explice teoria este următorul:

Este o mare diferență între a fi remarcat și a fi observat.  De exemplu, alergând gol pe străzi, vei fi cu siguranță observat, dar asta nu va face să fii remarcat. Dar, dacă ar fi să alergi gol pe străzile marilor orașe din lume cu scopul de a strânge fonduri pentru cei fără cămin, atunci ai o șansă mare sa fii remarcat! Seth Godin

Ador persoanele remarcabile pentru că îți oferă modele de viață și apreciez mult companiile care îți oferă mijloacele pentru a fi remarcat!

Admir Toyota pentru că este o companie care gândește exact în spiritul expus de Godin. Noul model Avensis este promovat cu sloganul marca celor re(marca)bili. Un joc de cuvinte bine ales, care definește clar și conferă distincție produsului lor, iar mesajul ajunge direct la țintă făcându-te să exclami: „Marca celor remarcabili? La mine se referă!”.

Pentru că a înțeles că, ceea ce este la modă azi, într-un timp foarte scurt devine învechit, Toyota investește continuu și se reinventează pentru a fi în pas cu timpurile și pentru a răspunde exigențelor clienților și ale competiției. Astfel, Toyota acceptă că diversificarea este singura opțiune viabilă pentru a se păstra în topul producătorilor de mașini. Având o istorie și o experiență de invidiat, Toyota a știut să păstreze și să dezvolte spiritul inventiv al părintelui companiei, Sakichi Toyoda, care, nu întâmplător, a fost supranumit „regele inventatorilor japonezi”.

Clienții devin tot mai rafinați, cu mai multe pretenții legate de calitate, performanțe și în ceea ce privește grija față de mediu. De aceea, Toyota vine în întâmpinarea lor, a celor remarcabili, desigur, cu noul model Avensis care este plin de diferențiatori, cu un design sofisticat, fabricat din materiale de înaltă calitate. Tehnologia, unul dintre atuurile tradiționale ale companiei Toyota, vine cu propuneri noi și, așa cum ne-a obișnuit, nu neglijează nici protejarea naturii.

Eu însumi conduc de 5 ani o Toyota și îmi amintesc că, atunci când am cumpărat-o a fost dragoste la prima vedere. Am vrut-o, m-am dat peste cap și a fost a mea! Toyota are acest dar de a te cuceri, dincolo de cifrele reci cum ar fi consumul, cuplul sau costurile de întreținere. Are un nu-știu-ce… irezistibil!

O personalitate remarcabilă care mi-a încântat copilăria și, prin penița căreia, am descoperit frumusețile patriei a fost Calistrat Hogaș, un intelectual rafinat, fin cunoscător al artei, romantic și sentimental, cu o dragoste nemăsurată față de călătorii și natură. El a reușit sa prezinte cu un fin simț al umorului drumețiile sale, cea mai cunoscută operă a lui fiind Pe drumuri de munte”. Îmi imaginez cum ar fi dacă lui Calistrat Hogaș i-ar fi fost posibil să facă un salt în viitor și ar fi fost contemporan cu noi… Ar schimba el calul drag care l-a însoțit în călătoriile lui, Pisicuța, cu caii putere de sub capota unui Avensis? Eu cred ca da. Și cred asta pentru că, așa cum a fost catalogat, „un amant al naturii”, ar fi apreciat enorm grija arătată de această mașină față de natura pe care a iubit-o atât de mult! De ce mai cred că ar alege o Toyota Avensis? Pentru ca se aseamănă cu el ca și rafinament, iar liniile fluide ale noului model de la Toyota sunt inspirate, parcă, din natură. Și mai cred că ar putea, la bordul ei, să străbată țara în lung și-n lat, ne mai trebuind să se oprească doar la munții Moldovei în călătoriile lui cu tentă inițiatică și de contopire cu natura. Cu siguranță ne-ar fi încântat cu mult mai multe jurnale de călătorie pline de culoare și tâlc.

Eh, dacă lucrurile s-ar putea întâmpla ca în celebrul film „Înapoi în… viitor”, probabil că noul Avensis ar fi potrivit multora, dar mă încearcă un sentiment puternic că mașina asta mi se potrivește atât de bine, încât egoismul îmi comandă să mă opresc din vis și să o păstrez pentru mine. Acum știu ce cadou îmi voi face la aniversarea remarcabilei vârste de 40 de ani!

Acest articol a fost scris pentru concursul SuperBlog 2012.

 

Tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Înapoi în… viitor, pe drumuri de munte

  1. Ramona says:

    Foarte frumos articolul, iar conexiunea dintre Calistrat Hogas si noul model Avensis este una geniala.
    Mult succes!

  2. Cudi says:

    Felicitari! 🙂 Inspirata analogie.