O metodă de externalizare a grijilor

În ultimii ani, externalizarea este la mare modă și este practicată de mai toate marile companii. Această metodă se referă la a nu ține în cadrul organizațiilor activități care nu sunt considerate principale și a le cumpăra ca și servicii de la firme specializate care știu să facă, în principiu, mai bine acele activități și pot să fie și mai eficiente din punct de vedere costuri datorită economiei de scară. În felul acesta, o companie se poate concentra pe business-ul ei de bază.

Acum nu vreau să zic despre mine că sunt un vizionar, dar eu practic externalizarea în ceea ce privește treburile gospodărești de când mă știu :-). Ca urmare, am aplicat întotdeauna principiul conform căruia dacă nu mă pricep și, mai ales, dacă nu îmi place să fac un lucru, mai bine plătesc un specialist.

Astfel se face că am în agendă un meșter electrician, un instalator, un zugrav, un mecanic și așa mai departe la care apelez ori de câte ori am nevoie pentru o intervenție sau lucrare. Numai că nu întotdeauna îi găsești disponibili când ai nevoie de ei. Să vă povestesc o experiență personală…

Într-o toamnă, exact pe când vremea începuse să fie friguroasă, am fost trezit în toiul nopții de un zgomot ca un susur. Am orbecăit o perioadă prin casă până mi-am dat seama despre ce era vorba. Spre marea mea surpriză, tocmai se inaugurase o cascadă fierbinte pe peretele exterior al sufrageriei mele. Era ora 4 spre dimineața. Am stat un pic să mă dezmeticesc, cufundat în aburii care cuprinseseră camera și să mă gândesc încotro s-o iau. Am sunat la administrator dar nu mi-a răspuns, așa că m-am dus la el la ușă și cu chiu cu vai am reușit să îl trezesc ca să mergem în subsol să oprim apa. Acesta a fost foarte supărat că oprim apa la toată coloana de parcă fusese plăcerea mea să inaugurez un aqua-park în apartament… Mi-a cerut să rezolv situația cu un instalator la prima oră. Numai că inundația era de la vecinul de sus care nu era acasă. După ce am dat de el, am identificat problema. Meșterii care lucraseră la el în apartament peste vară nu montaseră cum trebuie caloriferele așa că, în momentul când coloana a fost umplută, acestea au cedat.

Am dat cu greutate de un instalator care să remedieze problema, lucru care l-a enervat la culme pe administrator, acesta trebuind să țină piept locatarilor care puneau întrebări despre când vor putea avea căldură. Am avut apoi inevitabilele discuții despre acoperirea reparațiilor cauzate de inundație. Ce mai, astfel de experiențe nu sunt dintre cele mai plăcute.

groupamaDacă aș fi beneficiat de produsul de la Groupama Asigurări, numit Asigurarea Locuinței cu Extra Acoperiri, aș fi jucat în cu totul altă ligă. Atunci când daunele din locuință au nevoie de reparații urgente, Groupama trimite în cel mult 4 ore un specialist pentru a le repara iar constatarea daunelor se poate face direct de către proprietar, ca să nu mai menționez că plata despăgubirilor se face în maximum 72 de ore pentru sumele de până la 2.000 de RON. Ei? Ce ziceți, v-am convins de utilitatea acestui produs?

Eu unul apreciez genul acesta de produse de asigurare care, cum îmi place mie să spun, ne oferă o modalitate foarte simplă și utilă de externalizare a grijilor! Campania de comunicare Groupama pentru acest produs se desfășoară sub sloganul  “Când neprevăzutul te lovește  lovește-l înapoi. Rămâi relaxat și… fă-i o poză!”. Aceștia au creat chiar așa-numitul „Kit pentru situații de urgență de la Groupama” compus dintr-un aparat foto de unică folosință pentru constatarea imediată a daunelor, o lanternă cu dinam și o pereche de ochelari de scafandru. Iată și un filmuleț de prezentare:

Tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to O metodă de externalizare a grijilor

  1. aquaparc… foarte funny!