O vizită virtuală la Hotel Alpin, Straja

Unul dintre sponsorii concursului Superblog, Vila Alpin din Straja, a lansat celor care nu au fost încă în locația lor, provocarea de a le face o vizită virtuală pe site-ul lor de prezentare. Am acceptat și eu, așa că vă invit, la rândul meu, să mă însoțiți în această călătorie! Așadar, voi fi în postura unui potențial turist în căutarea unui sejur la Straja și care tocmai a poposit pe pagina Vilei Alpin.

vila alpinPrima pagină a site-ului oferă informații diverse despre hotel, cele ce ies în evidență la prima vedere fiind ofertele speciale, care culminează cu vedetele sezonului, oferta de Crăciun 2013 și cea de Revelion 2014. Bineînțeles că acestea au fost și primele link-uri pe care le-am deschis și am descoperit oferte foarte atractive care cuprind toate informațiile de care aveam nevoie. Ceea ce nu cred că își are locul pe această pagină de sosire sunt cele două articole din secțiunea de blog care sunt afișate parțial, cu un font diferit de restul paginii și care duc la o lipsă de armonie vizuală.

Trebuie menționat faptul că pagina de sosire are un rol foarte important în cadrul unui site, fiind cea care poate determina un vizitator să continue navigarea pe site sau să îl părăsească imediat, așa că trebuie acordată toată atenția ca acesta să fie cât mai reușită. În plus, am simțit nevoia unui mesaj mai amplu de prezentare generală a locației. Turul virtual este mai mult decât binevenit pe prima pagină, dar l-aș seta implicit pe exterior, nu pe restaurant. Probabil, pentru că principala atracție a stațiunii Straja este schi-ul, pe prima pagină se regăsesc și detalii despre pârtiile de schi, dar schița acestora este așezată nu foarte inspirat în dreptul informațiilor de acces la cabană, putând fi confundată cu harta de acces.

În mod normal, următoarea oprire în vizita virtuală a oricărui oaspete al site-ului de care vorbim este pagina cu informații despre cazare. Tipurile de camere și prețurile care se percep pentru ele în funcție de sezon sunt clar prezentate. Aș fi vrut să știu numărul de camere duble și de apartamente, informații care mi-ar fi utile dacă aș vrea să ocup vila cu un grup de prieteni, dar nu am găsit această informație. Pozele cu camerele sunt destul de puține, nu am găsit mai multe nici în galeria foto. Cel mai bine ar fi ca pozele să fie organizate pe tip de cameră, dublă și apartament, pentru a fi clar unde sunt făcute. Aș adăuga și politica de cazare practicată în cazul copiilor, pentru a lămuri acest aspect important pentru familiile cu copii mici.

Pagina de promoții este următoarea pe care m-a dus mouse-ul, locul unde găsim o ofertă tentantă, scrisă însă aproape în totalitate cu majuscule, lucru care nu este deloc confortabil vizual. Un cod nescris al mediului online spune că atunci când vrei să sugerezi că ridici vocea, scrii cu litere mari, ori sunt sigur că nu aceasta este intenția gazdelor. Deși acest fel de a scoate în evidență anumite lucruri este potrivit pentru unele medii publicitare precum afișele, de exemplu, pe un site nu cred că își găsesc locul.

Paginile cu detalii despre sala de conferință și restaurant au câteva poze și doar puține detalii despre facilitățile oferite. Nu trebuie făcută economie de cuvinte, ar trebui prezentat pe larg ce oferă fiecare din ele, de exemplu pe pagina despre restaurant aș fi apreciat, de exemplu, un meniu cu cele mai bune preparate pe care le oferă bucătăria vilei care, așa cum am concluzionat din pagina dedicată opiniilor acestora, este apreciată de turiști.

Pagina care prezintă pârtiile de schi este foarte utilă deoarece în timpul sezonului rece, mulți aleg să vină pentru un concediu de schi la Straja, o locație cu multe facilități în acest sens, având pârtii de diverse niveluri de dificultate. Pagina conține și informații despre infrastructura de teleschi, acestea putând fi regăsite și pe o altă pagină accesibilă printr-un link destul de greu de observat și care este localizat în secțiunea de jos a site-ului, în footer. Eu aș renunța la această pagină dedicată informațiilor despre teleschi, deoarece e mai intuitiv ca acestea să se regăsească pe pagina destinată schi-ului. Deasemenea, aș muta mai degrabă pe prima pagină informațiile legate de distanțele față de cele mai apropiate orașe, deoarece nu au legătură cu destinația paginii, schi-ul. O altă atenționare este cea legată de faptul că linkul wintersports.ro duce către un site inexistent.

Site-ul conține o pagină în care sunt prezentați partenerii, ceea ce denotă relații de business de calitate și de lungă durată, crescând nivelul de încredere în această locație ca opțiune de petrecere a unui concediu sau chiar cantonament la Straja.

Pagina de contact conține tot ce este nevoie pentru a intra în legătură cu administratorii vilei, numere de telefon, adresă de email și chiar formular de contact. Se găsesc chiar și tipizatele de contract pe care le poți descărca în două formate.

Galeria foto este organizată pe mai multe secțiuni și am simțit lipsa unui mod de a naviga printre poze. Felul în care este implementată galeria te face să deschizi individual fiecare imagine, lucru nu foarte prietenos din punct de vedere al utilizatorului.

Blogul are doar 2 articole și acestea nu foarte estetic scrise. Ideea de a avea programul turistic sub formă de articol nu mi se pare o idee bună, fiind greu de găsit. Recomandarea mea ar fi să se renunțe la această secțiune dacă nu se crează conținut cu o anumită regularitate și să se facă un link separat cu programul turistic.

Zona de jos, footer-ul, are mai multe linkuri interne sau externe site-ului a căror logică de grupare nu am reușit să o înțeleg. Categoria Linkuri utile are într-adevăr adrese folositoare turiștilor, dar nu am înțeles împărțirea între categoriile Informații și Meniu. Mai mult, linkul Trasee și obiective duce către o pagină goală.

Este de salutat pagina cu opiniile celor care au trecut pe acolo, deoarece este în natura umană să ne încredem mai mult părerile celorlalți semeni ai noștri decât într-o reclamă seacă.

Ca și recomandare generală de design, aș sugera ca site-ul să aibă și un sidebar pentru a putea organiza mai bine informațiile. Aș vedea în acest sidebar mutate caseta cu Facebook likes și cele două bannere ale partenerilor Vilei Alpin, Viața Corporate și Tabăra Viața, altfel tind să capteze atenția vizitatorului către ele.

Una peste alta, site-ul oferă majoritatea informațiilor pe care un turist le caută atunci când este în căutarea unui loc în care să petreacă câteva zile de relaxare sau mișcare în aer liber. Totuși, având în vedere că site-ul este cartea de vizită a Vilei Alpin în lumea online, le recomand cu căldură celor care o administrează să ia în considerare propunerile mele, deoarece ele sunt făcute cu drag și respect față de munca lor. Să ne vedem cu bine la Straja!

Acest articol a fost scris pentru concursul Superblog 2013.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.