Parteneriatul în blogging

Bloggerii reprezintă o comunitate ca oricare alta, iar în comunități asocierea și parteneriatul sunt foarte importante. Ceea ce este diferit la comunitatea bloggerilor față de altele este puterea pe care aceasta o are, fiind o voce care poate fi făcută auzită imediat, cu un potențial de a ajunge practic la orice om de pe planetă și cu o forță care poate influența lucrurile prin simpla putere a cuvântului. De aceea, în blogging sinergia obținută prin parteneriate este una deloc de neglijat.

În mod evident, fac și eu parte din diverse grupuri de bloggeri și am numai de câștigat din acest lucru. Grupurile de blogeri de pe facebook sunt foarte utile pentru promovarea articolelor sau pentru a afla despre concursurile care se organizează în blogosferă. Bloggerii se ajută unii pe alții, blogroll-ul fiind un instrument prin care poți promova un blog pe care îl citești cu plăcere și pe care îl poți recomanda și vizitatorilor tăi. Competițiile de blogging creativ sau de advertoriale sunt iarăși comunități formate în jurul celor pasionați de scris.

zelistmonitorAlte tipuri de parteneriate sunt cele oferite de platformele ce analizează performanțele unui blog, precum ZeList Monitor, care oferă unelte pentru bloguri în scopul de a ajuta la îmbunătățirea activității de blogging.

Deși, din motive obiective legate mai ales de timp, nu sunt întotdeauna foarte activ în grupurile din care fac parte, încerc să fiu la curent cu ce se întâmplă și să public pe blog articole cu o anumită periodicitate pentru că, nu-i așa, valoarea unui blog este egală valoarea ultimului articol scris.

imgresSuperblog este un astfel de parteneriat care aduce împreună bloggeri, parteneri media, sponsori și câștigători ai edițiilor anterioare deveniți bloggeri parteneri. Bloggerii înscriși în competiție se întrec în articole creative prin care promovează produse sau servicii ale sponsorilor concursului. An de an, tot mai mulți se aliniază la startul Superblog și tot mai mulți devin finaliști. Asta înseamnă că la fiecare probă se scriu, din calculele mele, în medie 120 de articole. Ei bine, o astfel de acțiune nu poate decât să aibă un impact semnificativ pentru sponsori.

Pe lângă competiție, tentația premiilor probelor individuale sau premiilor finale, Superblog este un parteneriat în care fiecare dintre participanți are de învățat. La prima ediție la care am participat, cea din toamna trecută, am învățat foarte mult de la Mnealui, iar în primăvară am urmărit-o de pe margine pe Irealia cum a vrăjit cuvintele cuvintele reușind în cele din urmă să câștige, binemeritat, ediția.

Superblog este un eveniment de referință în blogosfera românească și vreau tare mult să rămână așa, iar în ceea ce mă privește, îmi doresc să regăsesc în fiecare an energia de a duce la bun sfârșit acest maraton al creativității.

Acest articol a fost scris pentru concursul Superblog 2013.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.