Trebuie să guști mărul acesta!

Marketingul sau publicitatea prin word of mouth sau, mai pe românește, din gură în gură, se referă la promovarea de către clienții mulțumiți a unor produse sau servicii pe care ei le-au folosit. Este o publicitate ne-plătită, dar cu un impact foarte mare și cu o rată de succes extraordinară comparativ cu toate celelalte metode de marketing. Generarea de words of mouth este ceea ce orice producător, comerciant sau prestator de servicii visează!

adam eve edenStudiile de specialitate arată că word of mouth este modul cel mai eficient de publicitate, întrucât oamenii au mult mai multă încredere în ceea ce spune un semăn de-al lor decât într-o reclamă la TV, de exemplu. Acestă tehnică de word of mouth este cea mai veche formă de marketing, mai ales dacă ne gândim că și Eva i-a spus lui Adam în grădina Edenului: „Trebuie să guști mărul acesta!”, iar el nu a putut să reziste tentației. 🙂

Este interesant modul în care strategiile de marketing și promovare au evoluat de-a lungul timpului, devenind din ce în ce mai sofisticate și complexe, dar revenind în zilele de astăzi către tehnicile simple și eficiente. Ca orice, și marketingul are ciclicitatea lui.

V-am spus toate acestea pentru că vreau să vă prezint un proiect românesc în acest sens, aflat la start-up, numit BuzzStore.  Această companie este o agenție de marketing participativ care își bazează propunerea de business pe tehnica word of mouth de care tocmai v-am povestit, tehnica cu cea mai puternica forță de influență ca și unealtă de publicitate. Nimic nu convinge mai ușor decât recomandarea unui prieten!

Platformele de socializare existente au și ele un impact foarte mare în conjuncție cu tehnicile de marketing. Liderii de opinie din diverse comunități pot genera adevărate campanii virale cu rezultate impresionante.

BUZZStorePe acest model, BUZZStore a creat o comunitate de BUZZeri pe facebook care sunt cei care vor testa produse sau servicii și vor da de știre printre prietenii lor și cei cu care sunt conectați despre opiniile lor formate în urma testelor. Este un model care poate funcționa, în opinia mea, atât din perspectiva companiilor care pot beneficia de word of mouth marketing, cât și din perspectiva celor care vor dori să facă parte din comunitatea BUZZerilor, cei care vor primi gratuit, acasă, spre testare, cele mai noi produse și servicii.

Haideți să dăm o șansă acestei inițiative, vă invit să vă alăturați BUZZStore și comunității de BUZZeri pe facebook! Părerea ta contează pentru dezvoltatorii de produse și servicii! Eu te provoc și îți spun doar atât: trebuie să guști dulcele măr al statutului de BUZZer! Și apoi, mai vorbim!

Tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Trebuie să guști mărul acesta!

  1. Pingback: Castigatori campanie "Un BUZZ pentru BUZZStore"